Skagen Havn skal også være containerhavn.

Ifølge fagtidsskriftet Søfarts nyhedsbrev, forventer havnedirektør Willy B. Hansen at Skagen Havn med start her i 2018 på sigt skal håndtere flere tusinde containere årligt. - Vi får fast anløb af en containerfeederrute allerede fra og med sommeren i år, siger han til Søfart og fortsætter: - Vi han ingen håndtering af containere på skib i dag, så det er et helt nyt forretningsområde, der bliver igangsat med en længerevarende aftale på havnen.

Fiskeriet er Skagen Havns kerneområde og sådan har det været i generationer - fiskeriet er en del af Skagens og Havnens DNA. Derfor er Skagen Havn i dag Skandinaviens foretrukne fiskerihavn. Igennem generationer har Skagen har været et trækplaster for fiskeri, kulturliv og maritimindustri. De seneste år har havnen oplevet stigende krydstogttrafik samt et øget behov for maritim service, gods og bunkering.

I dag er fiskeri, maritim service, gods, krydstogt og bunkring grundstenene i Skagen Havns forretning.  (Kilder: Sitet Skagen Havn og nyhedsbrev fagtidsskrifet Søfart)