Fregatten JYLLAND åbner unik særudstilling.

Efter åbningstaler af direktør Lars H. Olsen, borgmester Syddjurs Kommune Ole Bollesen og landsformand Danmarks Marineforening kommandørkaptajn Jens Ole Løje Jensen kunne chef Forsvarsakademiet kontreadmiral Nils Christian Wang lørdag den 10. februar 2018 kl. 1145 offecielt åbne udstillingen "Modeller på Podier - Modelbyggernes forunderlige verden".

Udstillingen er arrangeret som et samarbejdsprojekt mellem DSI fregatten JYLLAND og Danmarks Marineforening. Ud over de mange modeller fra Danmarks Marineforenings lokalafdelinger udstilles der også modeller fra Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Orlogsmuseets Modelbyggerlaug samt Køge Maritime Modelbyggerlaug.

Under og efter åbningsreceptionen for små 200 indbudte gæster var der musisk underholdning af Korsør Marineforenings Sangkor og Slupkoret fra Ebeltoft Marineforening. Det kulninariske indslag bød på skibsøl, der efter nogle år i glemmebogen er blevet genopfundet af bryggeriet Refsvinge på Fyn.

Udstillingen "Modeller på Podier" løber frem til den 2. december 2018. Som opfølgning på udstillingstemaet bliver der hen over udstillingsperioden lavet en række ad hoc event med omdrejningspunkt omkring skibsmodeller.
Der er løbende informationer på sitet fregatten-jylland.dk