Kunsten møder kulturarven på Fregatten JYLLAND

I sommeren 2019 går verdens længste træskib nye veje i formidlingen af en af perlerne i Danmarks kulturarv.  - Vi glæder os meget til at give vores gæster oplevelser ud over det sædvanlige, når vi med kunsten som katalysator vil berige formidlingen af Fregatten JYLLAND med nye visuelle ud - og indsigter. Det oplyser udstillingsleder Karen Louise Juhl Christensen i en presseinfo.

De unikke værker er skabt af 18 kunstnere specielt til Fregatten JYLLAND og fortolker skibet dramatiske historie som krigsskib, sømandslivet ombord og den smukke skibskonstruktion.

"Jylland på Jylland – Kunsten går om bord"  åbnes med en fernisering d en 14. juni kl. 17.00, og kan opleves fra den 15. juni – 20. oktober.

I samarbejde med Fregatten Jyllands håndværkere installerer de enkelte kunstnere deres værker på skibet og rundt omkring på museets område på nedenstående datoer, og der vil være mulighed for individuelle interviews:

3. juni – Eva Öhrling, Kurt Tegtmeier (med kran)
5. juni – Jacob Tækker
11. juni – Erland Knudssøn Madsen
12. juni – Randi Jørgensen og Katrine Malinovsky, Henrik Menné, Marianne Jørgensen, Leif Kath, Jesper
Rasmussen, Anders Bonnesen.
13. juni – Anders Bonnesen, M ilena Bonifacini, Marianne Hesselbjerg, Sophus Ejler Jepsen, Lise Nørholm,
Sonja Lillebæk Christensen.

Landskontoret: