Fregatten JYLLAND klar til sæson 2019

Lørdag den 9. februar 2019 åbner Fregatten Jylland dørene for en ny sæson og har til vinterferien forberedt en lang række spændende aktiviteter for børn og børnefamilier. Gæsterne kan samtidig på hverdage i vinterferien følge den spændende proces med renovering af krydsmasten, der efter planen skal monteres til maj. Skibstømrerne på værftet står klar til at besvare de mange spørgsmål, der måtte være og samtidig kan publikum følge hele processen gennem en videooptagelse optaget lige fra nedrigningen  krydsmasten og indtil nu. - Håndværket og den løbende renovering af fregatten JYLLAND er helt essentielt og en meget vigtig del af den samlede fortælling om skibet, siger Fregatten JYLLAND s nytiltrådte direktør Karin Buhl Slæggerup. - Vi oplever nogle meget flotte anmeldelser fra vores gæster, der bl.a. viser at det at komme tæt på håndværket og tale med værftets håndværkere fylder meget i den samlede gæsteoplevelse. Derfor vil vi også fremadrettet styrke og udvikle denne kommunikation overfor vores gæster.

Særudstillingen ”Modeller på podier” fortsætter en sæson mere og kan opleves i museumshallen hele 2019. Til vinterferien er der kommet seks nye topmodeller til – Syddjurs kommunes adoptionsskib Skinfaxe, samt nye modeller fra Orlogsmuseets
Modelbyggerlaug. Fregatten JYLLAND har i vinterferien åbent alle dage fra kl. 10-16.

Landskontoret:

Trondhjemsgade 5 kld.